FANDOM

Młynarz w Metro 2033

Młynarz w Metro 2033

Młynarz - były żołnierz Rosji i lider stalkerów z Zakonu Sparty. Poważny i zdecydowany. Jest to człowiek, który boi się tylko niektórych rzeczy. Przebywa w Polis, a po odkryciu Metro-2 - w D6. Ma córkę w wieku Artema - Annę.

HistoriaEdytuj

Młynarz ma około 50 lat, a więc urodził się gdzieś za czasów Andropowa lub Gorbaczowa, u schyłku ZSRR. Nieznane jest jego dzieciństwo. Wiadomo, że uczył się na studiach wojskowych i był żołnierzem. Prawdopodobnie został pułkownikiem w rosyjskiej armii.

Gdy w 2013 doszło do Trzeciej Wojny Światowej, miał około 30 lat. Razem z rodziną schronili się na jednej ze stacji metra. Osiadł w Polis i założył tam grupę osób, która obiecała, że zrobi wszystko, byle tylko ocalić ludzkość od nowych istot, takich jak ameby, demony, radpająki i inne paskudne istoty.

20 lat po wojnie wysłał Huntera z pomocą dla WOGN-u. Z raportem przybył jednak Artem. Podróż pokazała, że ma przed sobą doświadczonego człowieka. Przedstawiając mu raport, wezwał radnych na zebranie, jednak spotkał się z odmową, jeśli chodzi o pomoc dla stacji. Rozumiejąc, że Cienie mogą być zagrożeniem dla całego metra, poszli do Biblioteki im. Lenina, gdzie były dokumenty o D6, tajnym rządowym kompleksie, ale też gdzie bibliotekarze mieli swoje gniazdo. Wobec tego wyruszył tam Artem, gdyż Daniłę zranił mocno demon i musiał wracać do Polis.

Przybył wkrótce z Ulmanem po przyszłego stalkera i razem wyruszyli do cerkwi, gdzie zajął się czytaniem planów D6.